تدوین و تصویب پرونده ثبت ملی مسجد کازرونی در شورای ثبت آثار تاریخی اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که شامگاه روز گذشته به مناسبت پاسداشت هفته گردشگری در هتل آسمان اصفهان برگزار شد از تدوین و تصویب پرونده ثبت ملی مسجد کازرونی در شورای ثبت استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده روز گذشته ۷ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که شامگاه روز گذشته به مناسبت پاسداشت هفته گردشگری در هتل آسمان اصفهان برگزار شد، از تدوین و تصویب پرونده ثبت ملی مسجد کازرونی در شورای ثبت استان اصفهان خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رهبر مقاومت مسلمانان، شهید سید حسن نصرالله و همچنین سردار عباس نیلفروشان، گفت: خوشبختانه امروز تمامی مسئولان در پهنه استان اصفهان به این نتیجه رسیده‌اند که حفاظت از میراث‌فرهنگی، ترویج صنایع‌دستی و توسعه گردشگری ازجمله راه کارهای امتداد حیات فرهنگی و تمدنی اصفهان است.

او ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های دوستداران میراث‌فرهنگی، خوشبختانه روز گذشته پرونده ثبت مسجد کازرونی در فهرست میراث‌فرهنگی پس از تدوین، در شورای ثبت استان مطرح و با اکثریت آرا تصویب شد.

کرم‌زاده تصریح کرد: با تصویب شورای ثبت استان، پرونده به‌منظور بررسی نهایی به شورای ثبت آثار تاریخی کشور فرستاده شد تا پس از تصویب نهایی، شماره ثبت دریافت شود، لذا پس از ثبت این اثر، تمامی فعالیت‌های عمرانی در این مسجد بر اساس قوانین ثبت آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070800637
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha